torsdag 21 november 2013

Saffransostkaka med hallon

Jag älskar advent och jul!! Om jag fick bestämma, så hade julpyntet redan åkt fram!! Nu har jag ju en man som inte riktigt är med på noterna, så jag får lugna mig lite! 

Saffran är en till sak vi inte riktigt har samma åsikt om, jag ÄLSKAR saffran, han avskyr det! 
Då passar jag på när jag är ensam hemma! 
Idag blev det ostkaka med saffran, så jäkla gott!



Recept för en person
2 ägg
1 msk vispgrädde
2 msk Philadelphiaost
1/2 dl mild, riven ost
1 krm saffran
1 krm vaniljpulver 
1 nypa salt
Smör el. Kokosfett till stekning

Mixa alla ingredienser med mixerstav.
Stek på LÅG temperatur i liten stekpanna, tills ostkakan stelnat till. Servera med hallon och ev. lite vispgrädde.

Du kan även göra ostkakan i ugnen på 200 grader, i smörad form. Testa med sticka när den är klar (olika tid för olika formar/ugnar).

Lycka till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar