tisdag 16 juli 2013

Min gröna smoothie

Vad är det där??? Varför dricker du det? Det kan väl inte vara gott? 
Det är frågor jag ofta får när folk ser mig dricka min gröna smoothie. Jag tänkte nu berätta för er varför denna goding är en favorit.

Den gröna smoothien gör kroppen mer basisk, den motverkar alltså försurning i kroppen. En försurad kropp får sämre immunförsvar och drabbas dessutom lättare av inflammationer. (Socker är ett bra exempel på vad som försurar kroppen) 
Grönisen är neutraliserande och lindrar halsbränna och magkatarr, den sätter fart  på tröga magar och förbättrar lystern i hud och hår! 

Det kan varieras i all oändlighet, bara fantasin sätter stopp! Basen ska alltid vara gröna blad och vatten, sen kan du tillsätta olika frukter, bär, kryddor, örter och grönsaker efter tycke och smak! 

Även om den ser giftig ut, kan jag lova att den är god!! 

Här kommer ett bra grundrecept! 

1 liten påse bladspenat (eller andra gröna blad)
1/2 avocado
1/2 banan
1 pressad lime 
1 tsk färsk, riven ingefära (uteslut om du inte gillar smaken) 
5-7 dl vatten
Mixa i blender tills den blir slät! 
Lycka till! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar